בהתלבטות? ומה אומרת הבטן שלך?

 האינטואיציה תראה את הדרךכמה שלא ינסו לשכנע אותך אחרת: יש לך גוף.

הוא חלק ממך. מדבר אליך. מקשיב לך. נמצא איתך כל הזמן.

העניין הוא שרובנו לא תמיד מקשיבים לו.

רובנו שמים לב רק כשזה כואב מאד, כשאנחנו "קרועים", "גמורים", כשכבר עברנו כל גבול, והגוף כבר לא יכול לשאת ולהמשיך.

אבל מספיק לעצור לרגע ולהקשיב – והגוף יוכל לתת לך מידע חשוב על כל מה שמעסיק אותך ברגע זה. אפילו על ההתלבטויות הכי בוערות בחיים שלך.

הגוף הוא מקור מידע עשיר מאד.

הוא מכיר אותך היטב. הוא מקשיב לך בלי הפסקה. והוא לא משקר.

גם אם אנחנו מספרים לעצמינו סיפורים – הגוף יאמר את האמת.

(או כפי שאמרה בת משפחה יקרה בת גילה של סבתי: "את החברות אני יכולה לשקר. את עצמי אני יכולה לשקר. אבל את החצאית אני לא יכולה לשקר").

אז כמה טיפים כדי להעזר במאגר המידע העצום הזה כשמתמודדים עם התלבטות:

טיפ ראשון: להפחית הפרעות

הרבה פעמים תחושות שנובעות מהגוף יכולות להפריע מאד בקבלת החלטות.

למשל – יש אנשים שאסור להם לקבל החלטות חשובות כשהם רעבים.

זה פשוט מתכון לצרות.

אז הטיפ הוא: אם יש החלטה חשובה לעשות – כדאי מאד להקשיב לגוף, כדי לראות אם יש דברים שמוציאים אותך מאיזון ולא מאפשרים חשיבה אפקטיבית: רעב, צמא, חוסר נוחות, חם מדי, קר מדי, עייפות – כדאי לענות על הצרכים האלה, כדי לאפשר לעצמך פניות להיות "עם" העניין החשוב שעל הפרק.

טיפ שני: להתחיל להרגיש (=לשים לב) מה שמרגישים

זה נשמע מובן מאליו – אבל זה לא.

אנחנו מאומנים במשך שנים לא להקשיב למה שהגוף אומר לנו. אנחנו יושבים שעות במקומות שאינם נעימים לנו. אנחנו מתאפקים מללכת לשירותים כשהוא מבקש. אנחנו אוכלים דברים שאינם מתאימים לו.

אנחנו (ברוב המקרים) לא מקשיבים.

אבל הוא ממשיך לדבר. הוא לא יכול שלא.

הטיפ: אז בתוך הסיטואציה שמטרידה ומעסיקה אותך: כדאי לעצור ולראות: מה קורה בגוף שלך?

מתי הוא מתכווץ? מתי הוא מתמלא זקיפות וכוח?

מה "מקפיץ" אותך? מתי זה קורה? איפה זה מורגש בגוף?

הגוף מדבר בלי מילים, אבל יכול לספר הרבה מאד על מה שעומד מאחורי ההתלבטות שלכם.

טיפ זה משתלב עם הטיפ הראשון: יתכן שיש תחושה לא נוחה בגוף שנובעת מצורך פיסי, אך יתכן שהיא נובעת ממתח, מקושי להתמודד עם מצב כלשהו או מתגובה לארוע שקרה.

כדאי להתחיל להכיר את עצמך, את הגוף שלך ואת השפה שלו כדי לדעת להבדיל בין השניים.

טיפ שלישי: לתרגל תגובה לתחושות בטן

ככל שמקשיבים יותר למה שאומר הגוף, הוא יספק יותר מידע משמעותי.

בהתחלה קשה להבדיל מה "סתם המצאה", ומתי זו אינטואיציה משמעותית וחשובה.

אבל כדאי להתחיל לתרגל את זה.

למשל: בזמן נהיגה בכביש, עולה מחשבה לא צפויה שכדאי לנסוע מכביש אחר ולא בדרך הרגילה  – אז כדאי לעשות זאת. אולי זה יחסוך לך פקק לא צפוי? והאמת – גם אם זה לא יקצר את הדרך – התרגול הזה מאותת לאינטואיציות שלך שיש מי שמקשיב להן. שחשוב לך מה שהן אומרות. זה ממש דיאלוג.

(בהזדמנות נספר כיצד תחושה כזו מנעה שריפה רצינית מאד).

אז לסיכום:

כדאי מאד להתחיל להכניס את הגוף והאינטואיציות למשוואה ולהקשיב למה שיש להם לומר.

– אפשר לעשות זאת מתוך כבוד – להקשיב לצרכים שלו ולענות עליהם.

– אפשר לעשות זאת מתוך מתן רשות לעצמך – פשוט להרגיש את מה שעולה בך.

– ותרגול מעשי שיכול לחזק את התהליך – להגיב לאינטואיציה ולפעול על פיה (פשוט כדי להתאמן).

זו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה.

______________________________

רוצה ללמוד טכניקות עוצמתיות ומהירות להקשבה לגוף ולאינטואיציה כשצריך לקבל החלטה?

ביום ששי ה- 12.10.2012 יתקיים בחיפה מפגש (שאנחנו עורכים רק פעם בכמה חודשים) להחליט מתוך הגוף. שלוש וחצי שעות מרוכזות של עבודה שתאפשר לך לגשת מכיוון לא צפוי ואולי אפילו מפתיע להתלבטויות שמעסיקות אותך. כל הפרטים כאן

השארת תגובה